onderzoek
Laat je CEO-bubbel barsten
Gregersen, H.
Management Executive, 2017
Als je CEO bent van een grote organisatie – of zelfs van een kleine – is het je belangrijkste verantwoordelijkheid te herkennen wanneer je organisatie een ingrijpende koerswijziging nodig heeft. Sterker nog, er is geen enkele grote ommezwaai mogelijk zonder dat jij zegt dat het moet. Tegelijkertijd ben je door je machtspositie en onschendbaarheid afgescheiden van informatie – misschien meer dan wie dan ook in de organisatie – die je aannames op de proef zou kunnen stellen en die je helpt om aan de horizon glorende kansen of bedreigingen te ontdekken. Om te doen wat je hoge positie van je vraagt, moet je ironisch genoeg op een of andere manier aan je verheven positie ontsnappen. Hoe kom je aan de informatie waarvan je niet weet dat je haar niet hebt?
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Waal, A.A. de | 2002
Downloads: 1.215
voorwoord special
Stramrood, J. | 2002
Downloads: 937
onderzoek
Triest, S.P. van | 1999
Downloads: 542
analyse
Bertrand, J.W.M. | Harten, A. van | 2001
Downloads: 506
voorwoord special
Brombacher, A.C. | Graef, M. de | Lu, Y. | Minderhoud, S. | Ouden, E. den | 2001
Downloads: 469
onderzoek
Dekker, R. | Noortwijk, J.M. van | 2001
Downloads: 450
model
Visser, M. | 1999
Downloads: 860
analyse
Cashman, Th. | Clampitt, Ph.G. | DeKoch, R.J. | 2001
Downloads: 385
analyse, model
Luijk, H. van | 2004
Downloads: 1.021
analyse
Hampden-Turner, C. | Trompenaars, A. | 2000
Downloads: 937
analyse