onderzoek
Laat je CEO-bubbel barsten
Gregersen, H.
Management Executive, 2017
Als je CEO bent van een grote organisatie – of zelfs van een kleine – is het je belangrijkste verantwoordelijkheid te herkennen wanneer je organisatie een ingrijpende koerswijziging nodig heeft. Sterker nog, er is geen enkele grote ommezwaai mogelijk zonder dat jij zegt dat het moet. Tegelijkertijd ben je door je machtspositie en onschendbaarheid afgescheiden van informatie – misschien meer dan wie dan ook in de organisatie – die je aannames op de proef zou kunnen stellen en die je helpt om aan de horizon glorende kansen of bedreigingen te ontdekken. Om te doen wat je hoge positie van je vraagt, moet je ironisch genoeg op een of andere manier aan je verheven positie ontsnappen. Hoe kom je aan de informatie waarvan je niet weet dat je haar niet hebt?
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Kloosterboer, P.P. | 2005
Downloads: 562
analyse
Jansen, P.G.W. | Vloeberghs, D.F.J. | 1998
Downloads: 829
analyse
Waal, A.A. de | 2002
Downloads: 1.156
voorwoord special
Stramrood, J. | 2002
Downloads: 888
onderzoek
Ittner, C.D. | Larcker, D.F. | 2004
Downloads: 953
onderzoek
Triest, S.P. van | 1999
Downloads: 487
analyse
Koene, B. | 2001
Downloads: 1.019
recensie
Tillema, K. | 2001
Downloads: 383
analyse
Visser, M. | 1999
Downloads: 802
analyse