analyse
Hoe we leren
Illeris, K.
Management & Organisatie, 2010
Knud Illeris geeft een integraal en actueel antwoord op de vraag ‘Hoe we leren’. Hij stelt dat leren twee verschillende processen omvat, een extern interactieproces tussen lerende en zijn omgeving, en een intern psychologisch proces van het verwerven en uitwerken van inhouden vanuit drijfveren die hiertoe energie geven. Zo komt hij tot de stelling dat leren drie dimensies heeft: interactie, inhoud en drijfveer. Met dit vertrekpunt biedt Illeris een oriëntatie voor een ieder die zijn weg zoekt in het Babylon van de leertheorieën, die vaak een van deze dimensies uitwerken. Illeris bespreekt tevens vier soorten leren en de voornaamste barrières voor leren.
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Ittner, C.D. | Larcker, D.F. | 2004
Downloads: 1.258
onderzoek
Bouman RA RM, drs. F.H.C. | Machielsen, drs. H.J. | Vesseur RA, G. | 2008
Downloads: 46
Corporate governance
Commandeur, H.R. | Huijsman, R. | Vries, J. de | 2007
Downloads: 1.120
reflectie
Jacques, L. | Scholten, G.R.M. | 2007
Downloads: 982
reflectie
Lamperjee, N. | 1999
Downloads: 3.496
lemma
Kieft RA, drs. R.M. | 2018
Downloads: 48
Risk en compliance
Vries, drs. J.G.M. de | 2018
Downloads: 54
Financiering en treasury
Vries, drs. J.G.M. de | 2017
Downloads: 32
Accounting en verslaggevi...
Donker, B. | Langhout, D. | Niënhaus, L. | Rozendal, G. | Ven, dr. M. van der | 2017
Downloads: 34
Financiering en treasury
Bloom, N. | Reenen, J. van | Sadun, R. | 2017
Downloads: 75
onderzoek