Ontwikkeling financiële functie
Van kostenpost naar toegevoegde waarde
Steenbergen RC, ir. J. | Vries, drs. A. de
Tijdschrift Controlling, 2011
De financiële functie wil waarde toevoegen. Daarbij worden kreten als business partner, chief performance officer of value creator gebruikt als hoogst mogelijke niveau van ontwikkeling. Een recentelijk door KPMG uitgevoerd onderzoek laat zien dat het aan ambitie niet ontbreekt, maar dat de tijdsbesteding van de financiële functie zich, net als tien jaar geleden, nog steeds richt op transactieverwerkende taken (boekhouden) en budgettering en rapportering. Dit roept vragen op over het begrip business partner en hoe naar dit ambitieniveau toegewerkt kan worden. Wat is eigenlijk een business partner en hoe word je dat?
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Birkinshaw, J. | Cohen, J. | 2013
Downloads: 3.161
onderzoek
Palmer, D. | 2014
Downloads: 909
analyse
Goleman, D. | 2014
Downloads: 875
analyse
Bøtter, Jacob | Groothengel, P. | Kolind, Lars | 2014
Downloads: 1.909
interview
Ertel, Chris | Solomon, Lisa K. | 2014
Downloads: 1.708
analyse
Esmark, C. | Gligor, D. | 2016
Downloads: 356
analyse
Hinterhuber, A. | 2016
Downloads: 446
analyse
Austin, R.D. | Upton, D.M. | 2016
Downloads: 310
analyse
Staats, B.R. | Upton, D.M. | 2012
Downloads: 839
onderzoek
Kirchhoff, C. | Upton, D.M. | Winnefeld Jr., J.A.S. | 2015
Downloads: 681
analyse