analyse
Essenties van verandermanagement (4) - Vijf strategieën voor waardecreatie
Jonker, J. | Witte, M.C. de
Management Executive, 2013
Veranderen begint vaak met na te denken over de waardebelofte van de organisatie. Vraag is of deze nog wel aansluit bij de wensen en behoeften van klanten en andere partijen. Om dat nadenken te faciliteren hebben wij hier eerder een veranderkundig model geïntroduceerd. De kern van dat model bestaat uit vier simpele vragen: WAAROM, WAT, WIE en HOE? Met het model reiken we een aanpak aan waarmee deze vragen en de verbindingen daartussen op een uitgelijnde manier beantwoord kunnen worden. Uitgangspunt is dat de beoogde verandering leidt tot een nieuwe vorm van waardecreatie voor betrokken partijen. In dit artikel kijken we naar vijf waardecreatiestrategieën. Vier daarvan zijn mogelijk al bekend. De vijfde is nieuw.
Deze auteur publiceerde ook
Cüppers, P. | Witte, M.C. de | 1998
Downloads: 1.499
analyse
Witte, M.C. de | Zwaan, A.H. van der | 1998
Downloads: 1.020
voorwoord special
Witte, M.C. de | Zwaan, A.H. van der | 1998
Downloads: 1.004
beschouwing
Kampen, J. | Witte, M.C. de | 2020
Downloads: 1
essay
Jonker, J. | Witte, M.C. de | 2014
Downloads: 1.752
analyse
Jonker, J. | Witte, M.C. de | 2013
Downloads: 3.167
analyse
Jonker, J. | Witte, M.C. de | 2013
Downloads: 1.826
analyse
Jonker, J. | Witte, M.C. de | 2013
Downloads: 2.048
analyse
Anderen downloaden ook deze publicaties