boeksamenvatting
Schoenmaker blijf bij je leest
Campbell, A.
Management Executive, 2006
Wanneer een bedrijf minder omzet genereert, gaan managers op zoek naar nieuwe groeimogelijkheden. Maar ondanks vele inspanningen en kostbare investeringen, falen de meeste bedrijven hierin. Eerder succesvol gebleken en van elkaar verschillende bedrijven, zoals Intel en McDonald’s, zijn voorbeelden van dergelijke mislukkingen. Zij slaagden er niet om met andere, nieuwe producten opnieuw succesvol te zijn. Oliemaatschappijen, chemische bedrijven, de tabaksindustrie en computerhardwarebedrijven hebben miljoenen geïnvesteerd in nieuwe bedrijfsactiviteiten, weinigen echter met succes. Het is voor Campbell en Park duidelijk dat managers begeleiding nodig hebben in het aanboren van nieuwe bronnen voor groei wanneer de ‘core business’ tanende is.
Deze auteur publiceerde ook
Campbell, A. | Darragh, J. | 2001
Downloads: 711
analyse, model
Campbell, A. | Goold, M. | 2003
Downloads: 1.365
analyse
Campbell, A. | Goold, M. | 2004
Downloads: 1.169
analyse
Basten Batenburg, R. van | Birkinshaw, J. | Campbell, A. | Morrison, A. | 2004
Downloads: 1.227
onderzoek
Anderen downloaden ook deze publicaties