diagnose-instrument, kwaliteitsinstrument
Een kwaliteitsinstrument: klanttevredenheidsmeting
Felderhoff, A.F.
Handboek Organisatie Instrumenten, 2000
Producten zijn steeds meer uitwisselbaar, snel te kopiëren door transparantie van de markt en kwalitatief uniform. Slechts bekendheid en imago houden kunstmatig een gepercipieerd kwaliteitsverschil in stand. Om klanten vast te houden en te werven moet geconcurreerd worden op klantgerichtheid en servicekwaliteit. De klanttevredenheid vormt de graadmeter van de klantgerichtheid van een onderneming en is de uitkomst van de kwaliteit van de totale inrichting van de interne organisatie. In deze bijdrage wordt ingegaan op een methode waarmee de meting van klanttevredenheid op een dusdanige manier gebeurt, dat met de resultaten direct inzicht wordt verkregen in de noodzaak en de aard van de verbetering.
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Jonker, J. | Witte, M.C. de | 2013
Downloads: 1.889
analyse
Kieft RA, drs. R.M. | 2010
Downloads:
Management accounting &am...
Wal RA, drs. R. van der | 1990
Downloads: 1.756
Management accounting &am...
Vries, drs. J.G.M. de | 2018
Downloads: 199
Financiering en treasury
R.M. Kieft RA | 2018
Downloads: 5
Organisatie en processen
R.M. Kieft RA | 2018
Downloads: 1
Ontwikkeling financiële f...
R.M. Kieft RA | 2018
Downloads: 10
Governance, risk en compl...
Bottemanne, G. | 2014
Downloads:
ICT-sector
Vries, drs. J.G.M. de | 2015
Downloads: 400
Financiering en treasury
Kieft, drs. R. | 2015
Downloads: 332
Financiering en treasury